zaterdag 18 november 2017

Stamcellen

Dit is geen science-fiction, het is ook geen fictie, het is werkelijkheid.
Ik mag meedoen aan een wetenschappelijk onderzoek waarbij eigen stamcellen worden geïnjecteerd in de hartspier.
Een gebied met nieuwe haarvaatjes moet het gevolg zijn.
Komt goed uit want de doorstroming van het bloed naar de hartspier is ernstig verstoord door een chronische vorm van arterosclerose.
De kransslagaders blijven dichtslibben.
Voor een "no-option" patient als ik, is het middel (dotteren/stents/omleidingen) erger dan de kwaal en is dit een kans uit duizenden.  Een "boost" van ongekende omvang.
Het wordt mijn persoonlijk verhaal.

Gewoon zoals ik het als mens onderga.

Met alle randverschijnselen die er soms helemaal niet toe doen. Dat moet je maar voor lief nemen.

Ik schrijf dit omdat ik het leuk vind te doen. 
Van je "af" schrijven is heilzaam.
Maar ook omdat ik een stukje hoop wil geven aan iedereen die dezelfde problemen ondergaat als ik.
Er is altijd een uitweg, dat blijkt maar weer.
Nee, ik noem geen namen, behalve die van mijzelf. 
Ook doktoren hebben recht op privacy.
Waar het onderzoek gebeurt, laat ik ook in het midden.
De ervaren internetbezoeker kan het trouwens zo uitvogelen.
De foto's die ik er bij plaats heb ik zelf gemaakt en hebben een link met het onderwerp.
Ik hoop dat de verhalen je boeien en als je wilt reageren... ga vooral je gang!


4 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Denis, heb net je indtrukwekkende verhaal gelezen, We waren natuurlijk op de hoogte , maar als je het zo op een rijtje zet is t wel heftig hoor. Nog een wonder dat je niet met zuurstofmasker door de straat loopt, je hebt gelukkig nog genoeg en je krijgt straks alleen maar meer !!! tot snel. groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goededag Denis ik weet niet of je al antwoord hebt gekregen op je vraag,het is een beetje druk op het moment,maar je volgers krijgen geen emailbericht en kun je ook niet instellen,we hebben alles geprobeerd,het is wel zo dat de memsen die je volgen een bericht krijgen in hun leeslijst van wat je hebt gepubliceerd,ik hoop dat je vraag zo beantwoord is,een fijne zaterdag,groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I'm so proud of you. Heftig allemaal Denis! Gewoon een dikke kus.

    BeantwoordenVerwijderen