zondag 18 december 2016

Dagboek met "POB"

















De machine komt op gang!
Gisteren maar liefst 5 brieven van het ziekenhuis ontvangen met 80.000 formulieren en aanvragen voor allerlei scans en proeven.
Bovendien uitvoerige vragenlijsten die door mij ingevuld moeten worden.
Hieruit moet duidelijk worden wat het "nulpunt" is van nu.
Niet alleen voor wat betreft het "algemene welzijn", maar ook om inzicht in de fysieke én sociale problemen te krijgen.
Je kunt nu eenmaal minder doen als je wilt.
Welnu, de Berkelboys borrels vormen geen belemmering heb ik maar ingevuld, dus dat zit allemaal wel snor.

De titel van dit verhaal: POB.... nieuwe afkorting..... staat echt zo op het formulier en betekent volgens de uitleg "Pijn op de borst".
Dé indicatie bij hartpatiënten, moet in dagboekvorm worden bijgehouden tot aan de dag van de ingreep.  Wordt een boeiend verhaal!
Afijn, als ik al met al alles heb ingevuld, is er geen detail van mij onbekend bij onze stamcellengoeroes!

Voorafgaand nog een mri-scan, een echo en wat röntgenfoto's laten maken op 14 dec.
Daarna op 23 dec een fietstest met zuurstofkap en een onwijze hoeveelheid bloed laten prikken voor tientallen waardes die gemeten moeten worden.
De mri-scan was vorige keer fout gegaan omdat ik flipte ( in shock) door de contrastvloeistof die ik ingespoten kreeg....dikke paniek....hartbewaking etc.
Dus nu maar gemeld dat ik daar allergisch voor ben en dat bovendien nog een keer op de mail gezet toen de dokter met mij over de data van het onderzoek aan het mailen was.
"Goed dat u het nog even gemeld heeft, maar het kan nooit kwaad als u bij het onderzoek zelf nog even checkt dat ze geen infuusnaaldje voor de contrastvloeistof in uw arm stoppen"
Ha,ha dat bedoel ik maar, je moet  altijd bij de les blijven.... het zijn net mensen die dokters!
In ieder geval wel lekker eerlijk en dat mag ik wel.
Ik zat gisteren nog te denken "Stel nou, dat het niet goed gaat"....
Toen kwam er heel snel achter dat het veel leuker wordt als je denkt:
"Stel nou dat het wel goed gaat".
Kan je tenminste al die dingen opschrijven die je weer wel kunt gaan doen....
Ik zal je de lijst besparen, maar het is wel een heel lange geworden.
Dat wordt een druk jaar 2010!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten