zaterdag 18 juni 2016

Nog 7 dagen...














Time flies!
Niet in het minst door alle super kerstdagen die wij gehad hebben.
Het was een doorlopend feest van en met iedereen die ons lief is.
Intenser als ooit.
Althans zo heb ik het ervaren.

De dag voor Kerst nog een bezoek gebracht aan het ziekenhuis.
De laatste tests voor het grote gebeuren van 4 januari.
De stamcellengoeroedokter mailde mij dat er geen echte verandering was.
Dus da's is een goed teken!
Zondagmiddag 3 januari om 2 uur mij melden, het bed in en wachten op maandag.
Eerst worden 's morgens om half negen de stamcellen uit het beenmerg gehaald.
's Middags om twee uur begint het.
Eerst een catheterisatie via de lies om het laatste beeld te krijgen en direct erna de feitelijke injectie met 1 miljoen stamcellen in de hartwand.
Een dag op de hartbewaking en 2 dagen op de gewone afdeling.
Dan ben ik donderdag weer thuis.

Nu het moment dichterbij komt. merk je dat het anders is dan anders.
Bij een hartoperatie weet ik na 2 keer, wat er gaat gebeuren.
Bij een dotter of een stent kan ik bijna een doe-het-zelf set aanschaffen....
Dit is nieuw.... sodemieters rechtstreeks in je hart... jongens, doe het een beetje voorzichtig, wilt u?

En daarna?
Ik ben realistisch genoeg om te weten dat ik niet acuut mij beter zal voelen, zoals bij een dotter.
Het zal een - voor het gevoel - veel te langzaam proces zijn, vooral omdat je er veel van verwacht.
Ik blijf er bij, de keuze om mee te doen was uit eigen vrije wil.
Er is de goede keuze gemaakt.
Niets doen is geen optie!

Tot snel!
Ik ga ervoor!

1 opmerking:

  1. Ha Denis,
    Ik tel de dagen af en denk veel aan jullie.
    Een nieuw stuk hart lijkt me een prachtig begin van het nieuwe jaar. Mazzeltov!
    Ik hou je blog in de gaten.
    Hartelijke groet, wil (werner) van huissteden

    BeantwoordenVerwijderen