dinsdag 18 oktober 2016

dotteren

Welnu, de actie kwam veel sneller dan verwacht.
De cardioloog houdt niet van halve maatregelen.
Na het lezen van mijn mail, belde hij dat ik gelijk naar het ziekenhuis mocht komen.

De rolstoel stond al klaar bij aankomst, waar ik vanzelfsprekend niet in wilde zitten.
Na een redelijk confronterende uitspraak van de zeer vriendelijke broeder, dat ik dan weer naar huis kon gaan, ben ik toch maar gaan zitten in dat ding.
Opname op de hartbewaking en het wordt toch proberen mij snel te dotteren.

"Niet meer dotteren tenzij het niet anders kan", is het beleid.
Definitie van "tenzij het niet anders kan" is bij een infarct of naderend infarct.
Trek de conclusie maar.

Wat dat voor gevolg heeft voor de stamcellen is niet nog bekend.
De keuze om toch te dotteren daar sta ik vanzelfsprekend helemaal achter.
Urgente problemen eerst.

Nu nog zorgen dat ik Sinterklaas thuis kan vieren.
Want daar had ik gisteren alle tijd voor in dit bed: het gedicht.
En dat is klaar.

ps: ik schrijf dit van achter de pc boven mijn ziekenhuisbed, dus helaas geen foto er bij dit keer.



1 opmerking:

  1. Beste Denis,

    Wil je even heel veel sterkte wensen! Zal voor je duimen dat je met sinterklaas alweer lekker thuis bent om het te vieren! Denk aan jullie! Dikke kus,

    Fleur

    BeantwoordenVerwijderen